Top 5 manieren waarmee klanten communiceren

Artikel geplaatst op 8 oktober 2012 door admin.

Boeken van kinderanimatie statistisch bekeken.

We gaan eens lekker de statistiek binnen! Je leest het steeds vaker op internet: social media wordt belangrijker en belangrijker. Ben jij trouwens al lid van onze Facebook pagina? ;)

Ik heb gedurende 1 jaar een test opgesteld om de invloed van social media te bekijken op mijn eigen website. Ik raad je aan om dit zeker ook eens te doen, iedere website is namelijk verschillend (moest je een website hebben).

Op mijn website kunnen potentiële klanten gemakkelijk een mailformulier invullen, en onmiddellijk versturen. De klant heeft de keuze om optioneel door te geven hoe hij of zij Mr. Creezy heeft leren kennen. Deze test is uitgevoerd op slechts 1 van de 3 manieren waarbij klanten met mij kunnen contacteren (met andere woorden: 33% deed mee aan deze test).

Benieuwd naar de resultaten?

Manieren waarop onze klanten communiceren.


Hetgeen direct opvalt: ongeveer 66% vult de optionele ‘vragenlijst’ in. Ook valt het op dat de meeste aanvragen via een zoekmachine zijn binnengekomen. Dit is ook logisch want wij staan hoog genoteerd op zoekwoorden als ‘clown’ en ‘kinderanimatie’. Er zijn toch nog bijzonder veel mensen die via andere kanalen op zoek zijn naar animatie. Jammer dat we dit exacte kanaal met deze test niet te weten komen.

Ik haal deze 3 ‘uitschieters’ er even uit:


Conclusie: rekening houdend met het feit dat onze Facebook pagina weinig updates of promotie krijgt, zijn er – percentueel gezien – toch nog vrij veel mensen die via social media op onze website terecht komen, en informatie aanvragen. Misschien wordt het maar eens tijd om nog socialer te worden via Facebook… :)

Wat is jullie manier om kinderanimatie te zoeken? Laat het zeker even weten, wij proberen onze contactkanalen steeds zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.

Deel dit artikel:

Reacties: